Dit zijn de laatste trends voor verzend- en verpakkingsmateriaal

0
Share

Verpakken en verzenden zijn in de hedendaagse tijd van webshops een belangrijke werkzaamheid geworden voor veel bedrijven. Hoe sneller je een bestelling verzendt, hoe tevredener de klant zal zijn. Ook het verpakken van de bestelling is van belang. Hiermee laat je namelijk een bepaalde bedrijfs- of merkuitstraling zien. Kies je voor een nette verpakking? Ben je minimalistisch of juist overdreven? Dit soort factoren spelen allemaal een rol in het succes van je merk of bedrijf. In dit artikel gaan we het hebben over de laatste trends op het gebied van verpakkings- en verzendmateriaal. Je ontdek 3 innovaties die mogelijk van waarde kunnen zijn voor je bedrijf.

Een gepersonaliseerd pakketje

De eerste innovatie op het gebied van verzendmateriaal, is het personaliseren van je pakketjes. Hierbij kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om verzenddozen te laten maken in je eigen huisstijl. Dozen bedrukken is een manier om ook bij webshop bestellingen een complete klantervaring te creëren. Bestellen gaat dan niet meer puur en alleen om het product, maar ook om de hele ervaring van het aannemen en uitpakken van je bestelling. Hiermee laat je een ware indruk achter op de klant. Bovendien kost het personaliseren van pakketjes maar één keer moeite. Wanneer je ontwerp eenmaal af is, kun je er namelijk voor kiezen om het zo vaak te laten bijdrukken als je wil.

Verpakkingen op maat

Daarnaast is het tegenwoordig ook mogelijk om verpakkingen op maat te laten maken. Dit ziet er niet alleen een stuk netter en professioneler uit, het heeft ook financiële voordelen. Verpakkingen op maat minimaliseren namelijk de hoeveelheid lucht die je verzendt. Hierdoor kun je méér pakketjes tegelijkertijd afleveren bij de bezorgdienst en dus meer pakketjes tegelijk verzenden. Dit maakt het logistieke proces makkelijker én sneller. Bovendien bespaar je hiermee kosten. Je betaalt dan namelijk niet meer voor het verzenden van lucht. Genoeg redenen dus om verpakkingen op maat te laten maken. De kosten die je hiervoor maakt, haal je er op de lange termijn waarschijnlijk meer dan uit.

Machinaal verpakken

Ten derde kun je er tegenwoordig ook voor kiezen om het inpakproces uit te besteden aan machines. Deze machines kunnen in korte tijd zeer veel pakketjes op een nette manier inpakken. Dit soort machines zijn inmiddels zo ver ontwikkeld, dat ze zelfs de manieren van inpakken kunnen aanpassen aan het soort product. Deze ontwikkeling maakt het voor bedrijven steeds interessanter om machinaal te gaan verpakken.

Klaar voor de volgende stap?

Ben jij klaar om je merk of bedrijf te verbeteren door middel van innovatief verpakkings- en verzendmateriaal? Bekijk dan zeker even of Brabo Verpakking je verder kan helpen. Het is een full service bedrijf dat is gespecialiseerd in verpakkingen.

Related Posts